حماسه سیصد و سیزده

طرحی نو در جهت تربیت یاوران آخر الزمانی سید الشهدا

حماسه سیصد و سیزده

طرحی نو در جهت تربیت یاوران آخر الزمانی سید الشهدا

رادیو حماسه (در مسیر توسعه)

«السلام علیک یا امیر المومنین»

کلیپ صوتی

ویژه شب21 رمضان

حجم: 4.54 مگابایت

دریافت

شمه اي از کتاب رهایی از تکبرپنهان

گاهی یک عیب از دیگران پنهان می ماند ولی بر خود فرد آشکار است و او خود می داند که چنین عیبی دارد. این صورت اهمیت چندانی ندارد و محل اشکال و مورد بحث ما نیست . مشکل اصلی آنجایی است که عیب بر خود انسان پوشیده بماندو انسان متوجه چنین عیبی در خودش نشود که بخواهد آن را اصلاح کند اتفاقاً در چنین حالتی معمولاً دیگران از عیب انسان مطلع می شوند،ولی انسان خود از آن بی خبر باقی می ماند و این خیلی بد است.

*استاد پناهیان

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

حاج آقا مجتبی تهرانی ره :

مطلبی که می‌خواهم به دوستان تذکّر بدهم این است که وارد ماه رجب شدیم. در روایات نسبت به ماه رجب داریم که این ماه شهر الله است؛ در روایات ماه رجب ماه خدا است. پیغمبراکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) در روایتی ‌فرمودند: «أَلَا وَ إِنَ‏ رَجَبَ‏ شَهْرُ اللَّهِ‏ وَ شَعْبَانَ شَهْرِی وَ شَهْرَ رَمَضَانَ شَهْرُ أُمَّتِی»
ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امّت من است. حضرت در این روایت می‌فرماید رجب شهر الله است. چرا؟ چون در این ماه خصوصیتی وجود دارد که آن را از بقیۀ ماه‌ها ممتاز می‌کند. در بین زمان‌هایی که وارد شده ماه رجب در مسألۀ «به اجابت رسیدن دعا‌ها»، جایگاه ویژه‌ای دارد. عجیب اینکه این مسأله اختصاصی به اسلام هم ندارد؛ یعنی سابقۀ اینکه مردم ماه رجب را در ارتباط با حوائج خود این‌گونه با عظمت می‌دانستند به قبل از اسلام باز می‌گردد. آن‌طور که من دیدم در زمان جاهلیت مردم به انتظار ماه رجب می‌نشستند، حاجاتشان را از روی همان عقیده‌ای که داشتند در ماه رجب طلب کنند. عقیدۀ آن‌ها این بود که اگر در ماه رجب حاجات خود را طلب کنیم به اجابت می‌رسد. در زمان جاهلیت که از اسلام خبری نبود، ماه رجب در بین مردم چنین سابقه‌ای داشته است.

منبع:http://www.mojtabatehrani.ir

  • کاتب سیصد و سیزده

  • کاتب سیصد و سیزده

*

بزودی...

  • کاتب سیصد و سیزده

کلیپ صوتی فاطمیه * با صدای سید محمد صادقی نژاد که در هیئت مسلم بن عوسجه اجرا شده است.

دریافت

نظر یادتون نره
  • کاتب سیصد و سیزده