حماسه سیصد و سیزده

طرحی نو در جهت تربیت یاوران آخر الزمانی سید الشهدا

حماسه سیصد و سیزده

طرحی نو در جهت تربیت یاوران آخر الزمانی سید الشهدا

رادیو حماسه (در مسیر توسعه)

«السلام علیک یا امیر المومنین»

کلیپ صوتی

ویژه شب21 رمضان

حجم: 4.54 مگابایت

دریافت

شمه اي از کتاب رهایی از تکبرپنهان

گاهی یک عیب از دیگران پنهان می ماند ولی بر خود فرد آشکار است و او خود می داند که چنین عیبی دارد. این صورت اهمیت چندانی ندارد و محل اشکال و مورد بحث ما نیست . مشکل اصلی آنجایی است که عیب بر خود انسان پوشیده بماندو انسان متوجه چنین عیبی در خودش نشود که بخواهد آن را اصلاح کند اتفاقاً در چنین حالتی معمولاً دیگران از عیب انسان مطلع می شوند،ولی انسان خود از آن بی خبر باقی می ماند و این خیلی بد است.

*استاد پناهیان

«مقام رضا»، ثمره نهایی روزه

دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰ ب.ظ

حاج آقا مجتبی تهرانی ره :

در حدیث معراج داریم که پیغمبر اکرم(ص) وقتی به معراج رفت، در آنجا خطاب شد «یَا أحْمَدُ هَلْ تَعْلَمُ مَا مِیرَاثُ الصَّومِ»؛ ای احمد، می‌دانی روزه چه اثری در پی دارد و چه چیزی به ارث می‌گذارد؟ «قَالَ: لَا. ثُمَّ قَالَ: مِیرَاثُ الصَّومِ قِلَّةُ الْأکْلِ وَ قِلَّةُ الْکَلَامِ وَ مِیرَاثُ الصَّمْتِ أنَّهَا تُورِثُ الْحِکْمَةَ وَ هِیَ تُورِثُ الْمَعْرِفَةَ وَ تُورِثُ الْمَعْرِفَةُ الیَقِینَ فَإذَا اسْتَیْقَنَ الْعَبْدُ لَا یُبَالِی کَیْفَ أصْبَحَ بِعُسْرٍ أمْ بِیُسْرٍ فَهَذَا مَقَامُ الرَّاضِینَ»؛ روزه دو اثر دارد؛ یکی اثر ظاهری است که همان کم خوردن است و دومی که بالاتر است، کم صحبت کردن و سکوت است که ما به آن «صومِ صمت» می‌گوییم. اگر جلوی زبانت را بگیری و مراعات زبانی داشته باشی، این موجب می‌شود که حکمت پیدا کنی. آن وقت میراث حکمت، معرفت است و معرفت هم یقین را از خود به ارث می‌گذارد و ثمره یقین هم «مقام رضا» است و این همان مقامی است که با آن می‌توانی حجاب‌ها را برطرف کنی.

  • کاتب سیصد و سیزده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی